Varför börjar ni snusa i syftet att sluta röka?

Jag har en del i min bekantskapskrets som börjat snusa för att sluta röka. Jag förstår verkligen inte varför. Nuförtiden har alla över 18 tillgång till nikotintuggummin och andra hjälpmedel för att sluta. När man börjar med nikotintuggummin så kommer en massa och säger åt en att man inte borde sluta röka så eftersom man blir beroende av tuggummina.
Vad fan blir man inte av snus då? En enda prilla innehåller ju nikotin motsvarande fyra cigaretter, inte är snus hälsosamt heller. Snus är jätteäckligt, det bara ligger där under läppen och gror ju. Jag skulle aldrig klara av att vara tillsammans med en stor-snusare. Rökning är en grej, så länge personen har tuggummin och inte röker inne så är det lugnt, då drabbas inte jag så mycket av det ändå. Men snus? Hör hört från mer än en väninna om snusfläckar på kudden när pojkvännen sovit över, gross!

Om någon kan komma med en bra anledning till varför man, när man vill sluta röka, ska börja snusa istället för att köpa nikotinplåster eller liknande så vill jag gärna höra den anledningen.






Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0