Så bar det av till sjukhuset

Jag fick riktigt ont i magen igår kväll, nästan helt plötsligt också. Det kändes som om någon satte en kniv på högersidan av buken och bara vred om, ajajajajaj! Sen, lika snabbt som det kom, så gick det över. Tog visserligen en värktablett men den hade inte hunnit börja verka. Tänkte att jag nog borde åka till sjukhuset så jag ringde 1177 men kön var som vanligt så lång så att jag tillslut gav upp och tänkte att jag nog överlevde natten, det onda var ju faktiskt borta. Sen började det göra ont igen, samma sak igen. Tänker att är man gravid och känner extrema buksmärtor bör man väl dra till sjukhuset.
Åkte till akuten som skickade mig till kvinnokliniken som skickade hem mig. Eller de sa att de inte kunde hjälpa mig förrän de var klara med en operation och det skulle ta minst en timme och antagligen mycket mycket längre tid, de föreslog att jag avvaktar till imorgon. Jag satt kvar ett tag för att se om smärtan skulle komma tillbaks och sen åkte jag hem till min mamma och sov.
Jag fattar att de är upptagna och inte kan avbryta sin operation för min skull men de verkade ju inte ta min situation på allvar alls.. kunde jag inte iallafall fått gå till vanliga akuten? Tänk om det var typ en akut blindtarmsinflammation? då kunde jag ju ha dött. Eller om det var utomkvedshavandeskap, som dessutom förekommit i familjen, upptäcker man inte det i tid och ägget börjasr växa i äggledaren så är det riktigt knas.

Men men vi får se m det kommer mer idag annars får jag vänta tills jag ska till barnmorskan på tisdag, hon kommer nog garanterat skicka mig till kk, problemet är bara att mitt schema är lite tight på tisdag för jag har ett annat möte direkt efter

Kommentarer
Postat av: Linda Mpili

Men åh!!! Så kan de ju inte göra... en timme var ju dessutom inte lång tid? Standardtid är typ 4-6 h väntetid här...

2011-06-24 @ 20:23:18
URL: http://metrobloggen.se/lindampili

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0