Någon annan med krulliga barn?

Som ni kanske redan vet så är lockigt hår mycket torrare än rakt, om man då som min dotter har hår som är nästan afrolockigt så blir det väldigt torrt. Och torrt hår är svårkammat. Nu kanske ni undrar varför jag är så ytlig och ska kamma en niomånaders, men för det första så kommer hon få dreads annars och för det andra så är det bra att vänja dem tidigt så de orkar med när håret ska flätas och sånt när de blir äldre.
Men för att komma till saken så undrar jag vad jag ska ha i hennes hår för att få det lite mindre torrt? De flesta produkter jag hittar i de afrikanska affärerna är ju fullplroppade med kemikalier. Vi har pink oil hemma men det är parfym i den och min dotter är allergisk mot parfym.
Var i Malmö och gick till en indier som bla säljer afrikanska hårprodukter och han visade mig mandelolja som han sa att indier använder och den här oljan är då i princip helt fri från tillsatser. Så vi får väl se hur det funkar.


Adaeze och min väninna Marianne

Hur gör ni med era barns hår? Och hur får ni dem att sitta still så de går att kamma? Hittills har det funkat bäst att sätta henne i hennes matstol.






Jaja min bebis är lite gladare och lugnare idag, hon var ju sjuk förra veckan och nu när jag kommit från uppsala så har hon av naturliga skäl varit rätt klängig. Inte för att jag ogillar att mysa med henne men det blir lite överdrivet när man måste ha henne i knät när man sitter på toaletten och så.
Min man stannar iallafall inte hemma och hjälper mig idag men däremot så är Cinderella hemma och tar hand om mig och bebisen (eller hon ska så fort hon vaknar) och sen kommer Gloria för Cindy ska fläta hennes hår så det blir väl mysigt hoppas jag. Inte för att jag tror de kan hjälpa mig så mycket när de fixar håret, men som tur är så känner jag mig ju inte lika sjuk idag som igår. Igår var jag helt efterbliven, jag sov bara hela dagen.


Såhär ser man ut före flätor. Cinderella har redan fixat sina nu och så får ju Gloria idag så sen kan jag lägga upp en efter-bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0