Modevisning ikväll

Ska på modevisning i Köpenhamn ikväll, det ska blijättekul! Har redan börjat fixa iordning mig (annars blir det ju sista sekunden som vanligt). Hittade den perfekta klänningen på second hand igår. Tyvärr var det svårt att få en bra bild på den, men ni får se hur den ser ut på sen imorgon kanske.

Den har axelvaddar, jag passar i det. Den är väldigt kort men eftersom den är heltäckande där upp eså gör inte det något! Ovanför det guldiga så är det svarta tyget transparent. Det syns int epå bilden men klänningen har såna avlånga pärlor sydda i mönster över allt det svarta.

Problemet med klänningen är ju att den inte matchar min hårfärg, så därför fick jag ta och färga håret också. Mitt hår blir guldaktigt i solen så det skulle sett jätteskumt ut till klänningen. Köpte mörkbrun hårfärg men nu är håret i princip svart, men jag tycker det klär mig!

Har försökt fixa sminket i typ en timme nu, något som är väldigt ovanligt för mig med tanke på att jag är en sån där människa som bara slänger på lite mascara och kanske ögonbryndpenna i bästa fall. Har lite problem med eyelinern för jag har väldigt vattniga ögon så allt ögonsmink förstörs alltid, borde nog börja köra på vattenfast.


Nu kanske ni tycker att jag inte ser speciellt sminkad ut, men jag gillar inte att se ut som om jag lagt kakdeg i ansiktet så jag ärväldigt noga med att göra så det ser fräscht och naturligt ut.



Passar jag inte rätt bra i mörkt hår trots allt?

Syns ju dock inte att jag stått och plattat det skitlänge. Får nog ge upp på det där med att ha rakt hår ikväll...

Kommentarer
Postat av: Kiqi

Skitsnyggt hår! Och alldeles lagom med smink.. allt beror ju på tillfälle, grundfärg etc. Hoppas du har kul!

2010-07-07 @ 21:45:37
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Ashes

Tack tack! Var inte så kul som jag trodde det skulle vara faktiskt haha

2010-07-30 @ 13:24:22
URL: http://asheswiththelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0