Uppdatering (studentfest, Stockholm och sånt där)

Så det var ju ett tag sen jag skrev.. I slutet av maj var jag iallafall uppe i Stockholm eftersom min väninnas bror tog studenten. Visserligen så håller jag mig så långt borta från Märsta jag kan vanligtvis, men nu var det ju faktiskt hennes brors student, nästan familj vet ni!

Så här trevligt hade min väninna och hennes bror då:

Kul att hon ser gladare ut än han som tagit studenten hehe

Jag hade ju inte hunnit köpa studentpresent då så jag fick skynda till stan på lördagen, kom iallafall hem med en skitsnygg Nike-tröja åt honom. Hade tänkt ge honom presentkort så han kunde hälsa på cindy i sommar men tydligen hade hon kommit på samma idé och fixat med biljetter. Men nog lika bra det, lite skumt om det är syrrans kompis som bjuder ner en kan jag tänka mig..

Vi bodde hos Cindys familj hela helgen, förutom på söndagen då jag sov hos Rebecca.

Såhär tuff såg min dotter ut när vi gick tillbaks till hennes rötter och utsmyckade henne med en tjusig sjal. Tuffing där, G-baby!

Hon verkade iallafall trivas rätt bra där i Stockholm. Sen på kvällen hade Supranee (vänster) gått med på att sitta barnvakt så jag och Cindy kunde ta oss en runda i stan. Vi förväntade oss fett festande, för det antar man ju att det ska vara när man är i huvudstaden (konstigt att man alltid ändå mellan gångerna lyckas glömma hur bull uteliv Stockholm har). Det hade nog varit den tråkigaste utekväll jag varit med om, om det inte vore för att vi är så himla roliga hon och jag. Så vi roade oss rätt bra ändå. Sen fixade vi skjuts till nattbussen och i bilen satt vi och pratade om hur dålig klubbens Dj var, självklart var det då Djn som satt i passagerarsätet. Snacka om att tabba sig! Först var det Cindy och jag hade inte lyssnat på vad de pratade om så precis när hon insett att det var han så had ejag uppfattat ordet Dj så då öppnade ju jag min stora mun och började snacka om hur kass han var. Måste lära mig att lyssna ordentligt på vad folk pratar om innan jag uttalar mig, istället för att plocka upp ett enstaka ord och gör antaganden och slänga ur mig grodor.


Såhär friska såg vi ut när vi kom hem halv sex på morgonen efter att bussen kraschat i Väsby vid typ fyra. När vi var tvåhundra meter från Cyndys mammas hus så hade vi så ont i fötterna att vi inte orkade gå mer (hade bara gått 700 ca egentligen. Efter en halvtimmes väntan i Väsby på ersättningsbussen så bestämde vi oss för att beställa taxi, något annat som är hutlöst dyrt i Stockholm!), som tur var såg vi en Blå liten bil fylld med Gambier åka förbi just då så vi lyckades fixa skjuts den sista biten. De var nog påväg till jobbet eller något för de såg inte att ha festat alls.

Kommentarer
Postat av: Albahedman

sv:aa håller med dig! :)

2010-06-13 @ 10:43:19
URL: http://albahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0