Att demonstrera eller att inte demonstrera?

Jag måste säga att jag är lite kluven till om jag ska demonstrera idag eller inte. Jag känner inte att jag kan stå och helhjärtat kräva att SD ska ut ur riksdagen. Jag är helt emot SD och tycker det är riktigt sorgligt att de är med i riksdagen, men samtidigt är jag för demokrati och då måste de få vara där eftersom de blev röstade dit av svenska folket.

Samtidigt tycker jag det är viktigt att demonstrera för att visa att man inte stöttar en främlingsfientlig politik. För det jag är mest rädd för just nu är att det ska bli som i danmark, att de andra stora partierna antar en mer eller mindre främlingsfientlig politik för att vinna röster från sverige demokraterna och därför är det viktigt att vi andra visar tydligt att vi absolut inte tänker rösta på något sånt så att de förstår att de förlorar mer än de vinner på att ändra sin politik åt det hållet.



Jag hoppas verkligen att politikerna i de andra partierna kommer jobba hårt nu med integrationen eftersom jag tror det är bristerna där som fått folk att bli missnöjda och rösta på SD snarare än att det är invandringen i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0