Ni gör er själva en björntjänst - sverigedemokraterna

Jag tänkte prata lite om yttrandefrihet idag. Så jag tänkte inleda med ett citat.


"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem" - Voltaire





Tyvärr så verkar inte så många känna som Voltaire nuförtiden.

Det är bara ok att uttrycka din åsikt om du har "rätt åsikt". Jag har inga som helst planer på att rösta på SD då jag anser dem vara rätt så rasistiska, men det där är ju till stor del en tolkningsfråga.
Det dumma folk gör nuförtiden är att de låter inte SD göra sig hörda. När de ska hålla tal på allmännaplatser så går folk och för med mening oväsen för att SD inte ska kunna höras, som en protest mot deras åsikter. Många stora svenska politiker har tillochmed uttalat sig och sagt att de vägrar samarbeta med AD om de kommer i riksdagen.

Tro mig, jag är en av de sista som vill ha SD i regeringen, men ni förstår inte att ni gör er själva en björntjänst. Jag läste nyligen om det här med SDs valfilm och journalisten som skrivit frågade sig själv varför SD gjorde den här filmen fastän de visste att den antagligen skulle förbjudas från att visas i TV. Ett väldigt smart drag av dem för nu kan de spela ännu mer på att de är missförstådda och aldrig får komma till tals. Hur många har inte hört en sverigedemokrat förklara sig med att de är missförstådda och folk tror att det bara handlar om invandring osv. och det är klart de kan spela på det när de faktiskt inte får sprida sin politik fritt. Detta resulterar i, tror jag, att de som ligger lite emellan och funderat på att rösta på SD och inte varit säkra då bestämmer sig att faktiskt rösta på SD för SD blir martyrer. Folk som inte har läst på fullt om deras politik men som har en positiv uppfattning om dem kommer då rösta på dem för de tycker det är hemskt att de är så motarbetade.

Låt dem gräva sin egen grav! Låt dem tala fritt så de obildade och osäkra får se vad det egentligen handlar om. Då kommer ingen kunna säga att de är missförstådda, för de har haft alla chanser att göra sig förstådda.



Det är iallafall så jag tror det kommer bli, det var som min väninna sa; om du säger åt någon hela tiden att inte gå in i ett visst rum och du inte kan förklara vad som är så farligt där, du säger bara att personen absolut inte får g¨dit, det är hemligt, då kommer personen antagligen en dag kika in genom dörren på rummet för den blir nyfiken. Sätt istället glasväggar på rummet och låt alla som kommer se vad som är så farligt där så kommer ingen gå in.

Kommentarer
Postat av: Isa

Hej

Titta gärna in i min blogg och var med på min tävling! Det går ut på att gissa priset på ett plagg som jag har lagt ut :)

2010-09-04 @ 16:28:41
URL: http://isa.full.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0