Update

Tråkig rubrik va?
Är trött som ett får. Så vad händer i helgen? Jag vet inte, jag ska vara hemma med dottern. Får väl ta och hitta på något skoj, men vad? Kom gärna med tips!
    Bakade paj för första gången idag, det var rätt gott (hallonpaj), men nu har jag halsbränna. Det är inte lätt att vara gravid. Har spenderat veckan med att försöka reda ut min pojkväns släktband, det är ju lite förvirrande när han kallar kusiner för syskon och allt möjligt. Men nu har jag lite koll, eller jag vet iallafall vilka av hans "systrar" i sverige som egentligen är kusiner. Vet dock inte riktigt vilka "kusiner" som egentligen är längre bor ti släkten, men jag har annars rätt bra på förstakusiner nu. Men ja, spela roll egentligen.. Släkt är släkt ändå så det är väl inte så viktigt exakt hur man är släkt, men jag har ju inte så mycket bättre saker att göra om dagarna så varför inte undersöka sånt då? Har funderat lite på om min pojkvän kanske är släkt med någon annan bloggares kille som verkar vara släkt med min killes faster iallafall. Ja, det är en liten värld. Sen är ju Gambia också väldigt litet och Sverige också så det är ju föga förvånande om folk råkar vara släkt på nåt sätt.
   Hur långa band krävs det för att man inte ska räknas som släkt förresten? Jag menar alla är ju släkt från början, men vi ser ju inte oss som släktingar med alla (inte jag iallafall), så var går gränsen? För mig går den vid vilka jag vet är släkt, vet man att någon är släkt så är den nära nog att rääknas som släkt liksom. Men om man skulle kunna bena ut släktträdet ordentligt och verkligen ha koll på banden tilld e flesta, var drar man då gränsen`? Och nu menar jag inte gränsen för äktenskap eller sex, utan gränsen för vilka man väljer att kalla för "familj", eller släkt då

Kommentarer
Postat av: Dee

Haha, det är confusing;) Alla är ju typ släkt med alla i gambia. Sen hjälper det ju inte att dom kallar alla för cousins eller uncle eller aunt :S Jag har försökt att hänga med i släktträdet i min pojkväns familj men jag tror jag ger upp nu haha.

2011-09-11 @ 12:27:49
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Ashes

Ja jag har försökt i flera månader nu att iallafall lista ut hur många syskon han har. Är fortfarande osäker dock

2011-09-11 @ 16:42:03
URL: http://asheswiththelashes.blogg.se/
Postat av: Kiqi

Det är knappt någon ide att försöka.. haha..

Nej, men skämt och sido. Jag har koll här i alla fall. Men därmot absolut noll koll på andras situation. Jag orkar inte ens ta notis längre när folk säger att de är kusiner, mostrar, systrar osv. Har en nära i familjen som är rätt bra på att vara släkt med varenda gambier hon träffar. FÖr att inte säga varenda svart hon är vän med. Suck suck suck..

2011-09-12 @ 13:12:35
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Ashes

ja jag är nöjd med mina 19 "riktiga" kusiner och thats it. Sysslingar har jag ingen räkning på och kusinbarnen tappade jag räkningen på för länge sen

2011-09-23 @ 20:20:56
URL: http://asheswiththelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0